
Animationsfilm
En animationsfilm er en enkel måde for dig at fange dit publikums opmærksomhed og fortælle dem dit budskab på en enkel og underholdende måde. Filmen er med til at give din virksomhed et menneskeligt ansigt og er langt nemmere for folk at gå til end tekst.
Langt de fleste af os er i dag mere visuelt orienterede end læsende. Det er derfor også vigtigt for dig at tænke ind i din virksomhedskommunikation. Når du skal have et budskab ud over rampen, kan det derfor i mange tilfælde bedre betale sig med en animationsfilm frem for noget på skrift.
Animationsfilmen fanger modtageren med det samme. Farverne, karaktererne og speaken er med til at sætte stemningen på et sekund og siger ofte din modtager mere end flere hundrede ord. Det er altså et virkelig stærkt virkemiddel, der er tale om.
Du kan bruge animationsfilm til at kommunikere stort set alle budskaber. Det er lige fra de sjove og mindre seriøse til de alvorlige, der kan have afgørende betydning for folks liv. Fordelen er, at det, uanset hvad, kommer til at foregå simpelt og i øjenhøjde med modtageren i langt højere grad, end hvis det foregår på skrift.
Fordele ved animationsfilm
Forklarer noget kompliceret simpelt
Fanger interessen med det samme
Er nemt at dele på de sociale medier
Gør din virksomhed mere menneskelig
Animationsfilm taler med modtageren i øjenhøjde
Det kan ofte være svært at forklare noget kompliceret med ord. Ofte skal der virkelig mange ord til. Det kan gøre, at du nemt kan tabe modtagerens forståelse og interesse. Animationsfilmen kan gøre budskabet simpelt – uden at forsimple det.
I animationsfilmen har du for eksempel mulighed for at komme med et konkret eksempel, der kan vise modtageren, hvad du mener. Filmen kan derfor enten stå helt alene som forklaring eller være et rigtig godt supplement til en tekst.
Få modtagerens opmærksomhed med det samme
En tekst skal være virkelig skarp, for at du har modtagerens opmærksomhed med det samme. Med en animationsfilm bliver vedkommende ofte fanget ind helt umiddelbart.
Det kræver mindre af modtageren at se animationsfilmen end selv at begynde at læse en tekst. Med en animationsfilm kan du altså også nå ud til nogle modtagere, der ikke læser så meget eller ikke har tid til at læse en hel tekst, men godt kan afsætte to minutter til en film.
Få mere opmærksomhed på de sociale medier
Med en animationsfilm har du noget, som din virksomhed kan dele på de sociale medier. Det er vigtigt for langt de fleste virksomheder i dag at være til stede der. Derfor er det også vigtigt, at du hele tiden får produceret relevant indhold til dem.
En video er ofte noget, der bliver set langt mere på de sociale medier end en tekst. Du behøver ikke at få fremstillet en animationsfilm blot for at kunne dele den på de sociale medier. Når du har fået udfærdiget en animationsfilm, er det dog oplagt, at du gør det.
Vis din virksomheds menneskelige side
Mange virksomheder kan blive meget upersonlige, hvis alt kunden kender til dem, er deres hjemmeside, der består af tekst og billeder. En animationsfilm, hvor der bliver sat levende billeder på, og hvor der optræder en speak, er med til at give virksomheden et menneskeligt ansigt.
Når vi ser på en virksomheds hjemmeside, kan vi godt lide at vide, at det er rigtige mennesker, der står bag. Selvom vi selvfølgelig rent intellektuelt ved, at det er sådan, det må være, har vi også brug for at få det vist fra tid til anden.
Processen med at skabe en animationsfilm
Når du har besluttet dig for, at en animationsfilm er det rette til din virksomhed, starter vi med at tage en snak om, hvad du kan tænke dig. Måske har du selv en idé til, hvordan du gerne vil have, at filmen skal være.
På baggrund af vores snak udarbejder vi et manuskript, som du læser igennem. Har du rettelser, bliver de tilføjet, inden vi udarbejder et storyboard. Også det får du til godkendelse, så vi er sikre på, at vi er helt enige om, hvordan filmen skal være, inden vi går i gang med animationen.
Når animationsfilmen er færdig, har du selvfølgelig også mulighed for at få noget rettet, hvis det ikke er helt, som du troede. Med de mange godkendelser inden har vi dog dæmmet kraftigt op for, at der skulle opstå problemer i den sidste del af processen.
Er du interesseret i at vide mere om animationsfilm, og hvordan din virksomhed kan bruge dem, er du altid velkommen til at kontakte os her hos Subview.